Landelijke technische storing

Technische storing
De VGZbewuzt App en Mijn VGZbewuzt zijn op dit moment
niet te gebruiken zoals je gewend bent. Ook kan onze
klantenservice je tijdelijk minder goed helpen, omdat
ze jouw gegevens niet allemaal kunnen inzien. Op deze
pagina vertellen we wat je moet weten.

 

Wat is er aan de hand?

Een groot IT-bedrijf, waarmee veel organisaties in Nederland samenwerken, is kortgeleden failliet gegaan. Dit raakt ook VGZbewuzt. Hierdoor kunnen wij op dit moment niet bij alle gegevens van onze leden.

Het belangrijkste voor jou

Je krijgt je zorg gewoon vergoed
Je kunt nog gewoon naar je zorgverlener en krijgt je zorg ook vergoed, zoals je van ons gewend bent.
 
Je gegevens zijn veilig
Jouw gegevens zijn nog steeds goed beschermd. We kunnen op dit moment alleen niet alles inzien. 
Vanaf [X DATUM] is alles weer normaal
We verwachten dat alles vanaf [X DATUM] weer werkt zoals het hoort. En we je weer kunnen helpen zoals je van ons gewend bent. Houd onze website in de gaten. Zodra we iets weten, melden we het hier.
VGZbewuzt App en Mijn VGZbewuzt werken niet
De VGZbewuzt App en Mijn VGZbewuzt werken niet. Hierdoor kun je geen aanpassingen in je verzekering doen, declareren of je eigen risico bekijken. Heb je een declaratie die niet kan wachten? Kijk hieronder wat je kunt doen.

Declareren gaat iets anders dan normaal

Declareren via de VGZbewuzt app of Mijn VGZbewuzt kan op dit moment niet. We willen je vragen om zoveel mogelijk te wachten met het insturen van je declaraties. Kan het niet wachten? Dan kun je je declaratie online naar ons sturen.

Klantenservice kan je minder goed helpen

Op dit moment kunnen onze klantadviseurs je gegevens niet volledig inzien. Ze kunnen je wel helpen met algemene vragen, maar niet met persoonlijke informatie. Bijvoorbeeld over een brief die je hebt gekregen. Of de status van je aanvraag. Dat geldt voor de medewerkers aan de telefoon én in de chat. 
Heb je toch een vraag die niet kan wachten? Dan kun je natuurlijk gewoon contact met ons opnemen. We proberen je zo goed mogelijk te helpen.

Alle informatie op een rij

  • Een groot IT-bedrijf, waarmee veel organisaties in Nederland samenwerken, is kortgeleden failliet gegaan. Dit raakt ook Coöperatie VGZ. Hierdoor kunnen wij op dit moment niet bij alle gegevens van onze leden. Maar geen zorgen: dit heeft geen invloed op je zorg of je vergoedingen. We zijn bezig met een oplossing.
  • We hebben op dit moment last van een grote technische storing, net als verschillende andere organisaties in Nederland. Hierdoor kunnen we tijdelijk niet bij je gegevens. En kun je op dit moment niet inloggen in de Zorg App en de Mijn Omgeving. We werken hard aan een oplossing. Houd de website in de gaten voor meer informatie. 
     
  • Jazeker, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Je gegevens zijn nog steeds veilig. Het kan zo zijn dat de datacentra van het IT-bedrijf worden afgesloten. We kunnen dan korte tijd niet bij onze data, omdat de curator (degene die verantwoordelijk is voor financiële zaken als een bedrijf failliet gaat) de toegang tijdelijk stopt.  
  • We verwachten dat alles vanaf 1 augustus weer werkt. En je weer kunnen helpen zoals je van ons gewend bent. Houd de website in de gaten voor nieuws.
  • Onze klantenservice denkt natuurlijk altijd graag met je mee. Vragen beantwoorden over jouw zorgverzekering of vergoedingen is nu alleen lastig, omdat wij tijdelijk niet al jouw gegevens kunnen inzien. 

    Heb je een vraag die geen spoed heeft? Bijvoorbeeld over het doorgeven van een adreswijziging of het aangeven van een kindje? Dan vragen we je even te wachten, tot alles weer werkt. Heb je een vraag die niet kan wachten? Dan kun je natuurlijk gewoon met onze klantenservice bellen. Samen kijken we wat we op dit moment kunnen doen. 
     
  • Ja, je kunt nog gewoon naar je zorgverlener en krijgt je zorg ook vergoed, zoals je van ons gewend bent. Over je zorgzaken hoef je je dus geen zorgen te maken.
  • Door de storing kunnen we op dit moment niet bij dit soort gegevens. Daarnaast werken de Zorg App en de Mijn Omgeving niet. Dus je kunt ook zelf niet de hoogte van je budgetten en eigen risico bekijken.

    We vergoeden op dit moment de declaraties die we binnen krijgen. Zodra we weer bij je gegevens kunnen, verrekenen we deze declaraties met je budgetten of eigen risico. Was je budget al op, voordat je de declaratie bij ons indiende? Dan krijg je hiervoor dus achteraf een rekening.  

     
  • We willen je vragen om zoveel mogelijk te wachten met het insturen van je declaraties tot de Zorg App en de Mijn Omgeving weer werken. Kan het niet wachten? Dan kun je je declaratie via de [Merk} webpagina naar ons opsturen.

    Daarnaast kun je je factuur ook nog per post naar ons versturen. Stuur de originele nota naar onderstaand adres:

    Zorgverzekeraar VGZ
    Postbus 25030
    5600 RS Eindhoven

    Door de storing kan het wat langer duren voordat we de betalingen hebben verwerkt. Onze excuses voor het ongemak.
     
  • Allereerst gecondoleerd. Geen zorgen: zodra alles weer werkt, betalen we de te veel betaalde premie terug. 

  • We willen je vragen om hier even mee te wachten. We kunnen namelijk op dit moment niet zien welke bedragen er nog openstaan. En voor welk bedrag je een betalingsregeling kunt afsluiten. Zodra we weer bij je gegevens kunnen, zullen we je helpen met de betalingsregeling. 
     
  • Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van uw kind.

    Door een storing kun je op dit moment geen aanpassingen doen in je verzekering, omdat we uw gegevens niet kunnen inzien. Zodra alles weer werkt, kun je jouw kindje bijschrijven. Geen zorgen: we verzekeren je kindje dan alsnog vanaf de geboorte. Je kindje is dus gewoon goed verzekerd – ook als het nog niet is bijgeschreven op je polis.

  • Door een storing kun je op dit moment geen aanpassingen doen in je verzekering. Zodra alles weer werkt, kun je jouw polis aanpassen. 
    Wil je je rekeningnummer aanpassen? Dat kan via onze website: link webformulier.
  • Allereerst gecondoleerd. Wij krijgen van de gemeente bericht als iemand is overleden. Zodra het weer kan, zullen we het overlijden van je naaste verwerken in ons systeem. Je ontvangt dan ook een bewijs van uitschrijving. Is er te veel premie afgeschreven? Dan betalen we dat uiteraard terug.